איך ללמד כלב לעשות צרכים בחוץ – 5 שיטות שיעזרו לכם ללמד את הכלב לעשות צרכים בחוץ

הבעיה העיקרית בפניה עומדים בעלי כלבים, בעיקר כשמדובר בכלבים צעירים, גורים, או בכלבים שזה עתה הם הביאו הביתה, היא שהם עדיין לא רגילים לעשות את הצרכים בחוץ ולא יודעים כיצד לבקש שיוציאו אותם.

זו בעיה שכן, התוצאה שלה היא שהם עושים את הצרכים שלהם בבית וזה כמובן מאוד לא נעים. זה יכול ליצור ולהשאיר ריחות לא נעימים, להרוס משטחים, שטיחים, ספות ופריטים אחרים, וכן זה מאלץ את הבעלים לרוץ אחריהם כל הזמן ולנקות. יש לא מעט מקרים בהם הבעלים מתייאשים בזמן מסוים, ופשוט מוסרים את הכלב בחזרה, בין אם זה לעמותה ובין אם זה לאדם פרטי (אלה עוד מקרים טובים, שכן יש מקרים בהם פשוט זורקים את הכלב פשוטו כמשמעו, לצערנו).

כמובן שזה יוצר טראומה מאוד לא פשוטה לכלב, ובסופו של דבר, גם הבעלים מפסיד מזה, מאחר ואין דבר יותר טוב ומהנה מלגדל כלב, ואם יש מספיק סבלנות ויודעים איך לעבוד איתו, הרי שהוא ילמד לעשות את הצרכים שלנו מחוץ לבית.

 

לפני שנסביר איך ללמד כלב לעשות צרכים בחוץ, צריך להדגיש, במקרים רבים אימוץ ואילוף כלבים הוא תהליך לא פשוט באופן כללי, לכן שם המשחק הוא סבלנות ועבודה לטווח ארוך. ככל שנהיה יותר סבלניים ורגועים, כך הכלב יהיה יותר רגוע וכך הוא גם ילמד מהר יותר, כיצד עליו לבקש לעשות את הצרכים בחוץ, כיצד להתאפק ולא לעשות בבית.

איך מחנכים כלב לא לעשות צרכים בבית

שיטה ראשונה, יש להוציא אותו כמה שיותר. ברגע שמוצאים את הכלב מספר פעמים ביום, הוא לומד, שרק שם הוא אמור לעשות את הצרכים שלו ולא בבית. עם הזמן, הוא גם יתחיל לחכות ליציאה בשביל לעשות את הצרכים שלו בחוץ.

 

שיטה שנייה, יש להוציא אותו בשעות קבועות. חשוב להרגיל אותו עם הזמן לשעות קבועות. בצורה כזו, הוא יתרגל שזה הזמן היחידי שעליו לעשות את הצרכים שלו, אז גם בכל פעם שנוציא אותו, הוא באמת יעשה את הצרכים שלו.

 

שיטה שלישית, להרגיל אותו לאכול בשעות מסוימות. לגבי מים בעיקרון צריך שיהיה לו כל הזמן קערה עם מים, אך לגבי אוכל, הרי שאנחנו צריכים לספק לו מזון בשעות קבועות, וכך הוא יתרגל לאכול באותן שעות ובהתאם לכך גם יהיו היציאות שלו.

 

שיטה רביעית, לתת לו פרס. זה נשמע כמו שוחד, אך ברגע שאנחנו נותנים לכלב שלנו שוחד כשהוא עושה את הצרכים בחוץ, אז הוא מבין שהוא עשה דבר טוב. כלב רוצה לעשות טוב לבעלים שלו ולכן הוא ימשיך להתנהג בכך.

שיטה חמישית, רצוי להראות לו שאנחנו כועסים עליו כשהוא עושה את הצרכים בבית.