אילוף גורים – כיצד עושים את זה ולמה זה חשוב

כל מי שמאמץ גור הביתה יודע, שמדובר בעניין לא פשוט, זה דורש הרבה תשומת לב, דורש טיפול ממושך, הרבה זמן ולצערנו גם לא מעט עצבים. שכן גור קטן, כמו תינוק, לומד לעשות את צעדיו הראשונים, לומד לאט לאט להבין איפה הוא נמצא וכיצד עליו להתנהג. לא פעם, צריך לאמן אותו, לאלף אותו, בשביל שהוא יתרגל להתנהל בצורה מסוימת, כך שידע כיצד מתנהגים בסיטואציות שונות.

לצורך אילוף כלבים בכלל ואילוף גורים בכלל, אנחנו יכולים וצריכים להיעזר באנשי מקצוע, קרי מאלפים מקצועיים. הם יעבדו עם הגור וילמדו אותו דברים שונים, כמו למשל, איך לא לעשות את הצרכים בבית, איך לא לעלות על הספה או על המיטה, לא לנבוח על אנשים זרים, לא להיות תוקפניים ודברים אחרים. אך לא משנה כמה הם יאמנו וילמדו את הגור שלנו לעשות זאת, הרי שאנחנו נצטרך להתאמן איתם על זה, אנחנו נצטרך לעבוד איתם על זה, אחרת הם ישכחו הכל וזה כמובן עלול לפגוע בנו.

כיצד אנחנו יכולים לעשות את זה בצורה נכונה

דבר ראשון, אנחנו צריכים להשקיע בכך זמן. אילוף גורים הוא לא דבר פשוט. זה לא משהו שקורה תוך יום או יומיים. צריך לזכור שכלב בכלל וגור בפרט, לא משנה כמה הוא אוהב את בעליו, זה לא ילד שאומרים לו מה לעשות והוא עושה (גם זה לא תמיד כמובן). אצל גור אנחנו צריכים להשקיע הרבה מאוד מאמצים וסבלנות, עד שהוא יפנים לפעולה שהוא צריך לבצע, ועד שהוא יתרגל לבצע אותה.

דבר שני, הכל עניין של הרגלים. המטרה שלנו היא לייצר אצל הגור הרגלים מסוימים ולגרום לו לשכוח מהרגלים ישנים ורעים שהם טבעיים והוא נולד איתם. כמו למשל, לעשות צרכים בכל מקום, בכל זמן שהוא צריך, מבלי להתאפק.