איך לאלף כלב – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שאילוף כלבים נועד בראש ובראשונה בשביל שהכלב לא יעשה את הצרכים שלו בבית. זו הנחת היסוד. אומנם זה חלק מהותי בתהליך האילוף, אך זה לא העיקר. זה חלק מסוים בתהליך, אך הוא לא הכל, שכן יש עוד הרבה מאוד דברים שאנחנו צריכים ללמד את הכלב שלנו בשביל שהוא יהיה מאולף.

אילוף כלבים מבוסס בראש ובראשונה על כך, שאנחנו מקנים לכלב שלנו את ההבנה שאנחנו השולטים ועליו לעשות את זה מה שאנחנו אומרים לו. מן הסתם, אנחנו צריכים לדעת את המגבלות שלו, בין אם זה בגלל שהוא כלב ובין אם זה בגלל שישנם כלבים מסוגלים לעשות דברים מסוימים וישנם כלבים שלא מסוגלים.

המטרה היא להראות לכלב מי השולט, ומעבר לזה, לגרום לו להבין כיצד עליו להתנהג במצבים מסוימים, בין אם זה כשהוא נמצא בתוך הבית או מחוץ לבית, כשהוא איתנו או כשמגיעים אלינו חברים ובני המשפחה, כשאנשים ניגשים אליו או כשאנשים מתרחקים ממנו. חשוב שהוא ידע איך להתנהג בכל סיטואציה, מבלי להיות תוקפני או מבלי לפחד.

איך אנחנו מאלפים את הכלב

אילוף כלבים מבוסס על דרכים ושיטות שונות. יש מי שבוחר בשיטת המקל. כלומר הוא בוחר להיות נוקשה עם הכלב, במטרה שהוא יפחד ממנו ואז הוא יעשה כל מה שהוא רוצה. זו שיטה לא נכונה, מאחר וכך הכלב לא מעריך ומכבד אותנו אלא מפחד מאיתנו ולא היינו רוצים בכך.

מצד שני, יש מי שבוחר בשיטת הגזר, כלומר, על כל דבר טוב שהכלב עושה, הוא נותן לו מתנה. העניין הוא שהכלב מתרגל לכך וזה גם לא דבר חיובי.

אנחנו צריכים להרגיל את הכלב לבצע פעולות מסוימות, זו המטרה שלנו, הרעיון הוא שהוא יזכור סדרי פעולות שונים, בשביל שידע כיצד להתנהג בכל סיטואציה. ככל שהוא נתרגל איתו פעולות שונות, כך הוא יהיה רגיל לבצע אותם ויחזור עליהן. בצורה כזו, הוא לא ידע דרכי התנהגות אחרות ויבין שעליו להתנהג בצורה כזו ולא אחרת.