גורי כלבים – איך מגדלים אותם

ישנם אנשים שבוחרים מראש לאמץ גורי כלבים ולא ללכת "על בטוח" ולאמץ כלבים בוגרים וכן לא מבוגרים. הנחת היסוד שלהם אומרת, שמוטב שהם יגדלו את הכלב משלב מוקדם, מהשלב בו הוא גור, וכך הם יוכלו להקנות לו גם בית חם, גם אווירה ותחושה נעימה, אך מעבר לכל זה, גם חינוך טוב.

גידול גורי כלבים הוא לא דבר פשוט. שכן גור, כמו תינוק, זקוק להרבה מאוד תשומת לב וצריך לומר, שבדומה לתינוק, צריך גם לעבוד על החינוך שלו. זאת להבדיל, מכלבים בוגרים למשל, שאנחנו יכולים לאמץ אחרי שהם עברו תהליכי אילוף ואימון. מצד שני, כשאנחנו מאמצים גור כלבים, ייתכן מאוד שאנחנו נציל אותו מגורל לא פשוט ואפילו אכזר, אם נדע לספק לו בית חם, וכאמור נוכל לאמן אותו כפי שאנחנו רוצים. הוא ללא ספק, יודה לנו על כך.

כיצד מגדלים גור בצורה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים ללמוד את הנושא. עלינו לדעת באיזה סוג מדובר, מה הצרכים שלנו, מה הוא צריך לאכול וכמה פעמים ביום, כיצד יש להתנהג אליו, כל פרט מידע קטן יכול לעזור לנו. לשם כך נוכל להיעזר באנשי מקצוע, בראש ובראשונה בווטרינר אליו ניקח אותו.

שנית, אנחנו צריכים ללמוד כיצד אפשר לאלף אותו, מתי אפשר להתחיל עם זה וכיצד נעשה זאת בצורה נכונה, כך שהוא יטמיע את מה שאנחנו מלמדים אותו ואכן יישם זאת.