פומרניין – כמה קטן ככה חכם

כל מי פגש אי פעם כלב פומרניאן, לא יכול היה שלא להתרשם מהמראה המלכותי והייחודי שלו. מדובר על כלב שמזכיר במובנים רבים בובה, בזכות מראה הפנים והפרווה המרשימה שלו. מה שרבים לא יודעים, מדובר בכלב מאוד חכם שמשמש לצרכים רבים.

כלבי פומרניין נקראים על שם אזור פומרניה, אזור שכיום נמצא במזרח גרמני ובפולין. במאה ה-17 הכלב אומץ על ידי בני המלוכה הבריטיים, ולמלכה ויקטוריה היה כלב מסוג זה, מה שהפך אותו מהר מאוד לפופולארי בכל רחבי היבשת.

המראה הייחודי שלו השאיר אותו פופולארי בקרב לא מעט אנשים במדינות שונות, אך עם הזמן התברר שהוא גם יכול לבצע פעולות שונות, כולל לסחוב עגלות וסירות קטנות, כך לפחות הוא היה עושה בעבר הרחוק. כיום אנחנו יודעים שמדובר באחד הכי פופולאריים בארצות הברית, לשם הוא הגיע במאה ה-19 כחלק מתהליכי ההגירה ליבשת, ואפשר למצוא אותו גם בישראל אנחנו יכולים למצוא לפחות חמישים כלבים מסוג זה. יש להדגיש, שכיום רבים רואים בכלב פומרניאן, סמל סטטוס.

מדוע משתלם לאמץ כלב פומרניאן

על אף משקלו הנמוך (בין 1.5-3 ק"ג) ועל אף גובהו הנמוך (לא יותר מ-28 ס"מ), הרי שמדובר בכלב מאוד חכם, מאוד אמיץ, כלב שגם לא מפחד להתמודד עם כלבים גדולים וחזקים ממנו בשביל לשמור על הטריטוריה שלו ועל בעליו. צריך לומר, זה עניין היסטורי, כלומר, כך הוא היה צריך להתנהג בעבר, ועל כן כך הוא מתנהג גם היום.

מעבר לכך, אם אנחנו מחפשים כלב שקל לאלף, קל לאמן, הרי שפומרניאן הוא בדיוק הכלב בשבילנו. מדובר על כלב שלומד מהר מאוד, יש לו יכולת לפתור בעיות בקלות והוא נחשב לכלב מאוד אינטליגנטי.

כמו כן, אם נבחר לאמץ כלב פומרניאן, אזי שנוכל ליהנות מכלב מאוד חביב, עליז, ידידותי לסביבה, אף על פי שהוא עקשן ואינדיבידואלי, וכמו שציינו, הוא מאוד נאמן לבעלים שלו ודואג לשמור עליהם ועל הטריטוריה שלהם, בין אם זה מכלבים אחרים ובין אם זה מפני אנשים שמבקשים לפגוע בהם.