רועה אוסטרלי – מה הופך אותו לכלב אוהב ופופולארי כל כך

ישנם כלבים, אשר כבר כשרואים אותם בפעם הראשונה אי אפשר להניח את העיניים והידיים מהם. הם כלבים יפים, חמודים, כלבים שמושכים את תשומת הלב, הן במראה שלהם והן בדרך ההתנהגות שלהם.

דוגמא טוב לכלב כזה, הוא רועה אוסטרלי. מדובר על כלב שהכינוי שלו הוא אוזי, הוא מגיע בגובה של 51-58 ס"מ (זכרים), 46-53 ס"מ (נקבות) והמשקל שלהם בין 20 ל-30 ק"ג. הייחוד של כלב זה, אף על פי שהוא נחשב לרועה אוסטרלי, הוא בכלל מגיע מאירופה. הגזע המקורי הגיע מספרד, ועם הזמן בתהליכי הגירה, הם הגיעו גם לארצות הברית וגם לאוסטרליה. בעבר, היה נהוג להשתמש בפרווה שלהם לצורך צמר וכן לצרכים אחרים.

אך מעל לכל רועה אוסטרלי ידוע בחוכמה שלו. מדובר בגזע שעובר תהליך אילוף כלבים וכן אימון על מנת לשמש בתפקידים שונים. כך בין היתר, אנחנו יכולים למצוא כלבים מגזע זה אשר משמשים למשל, לגילוי חומרי נפץ וסמים, חיפוש והצלחה, וכן אפילו לעבודות חווה, תחרויות כלבים ועוד. מדובר באחד הכלבים הכי חכמים שקיימים, זאת על פי מבחנים רבים שהוכחו זאת.

מדוע משתלם לאמץ רועה אוסטרלי

כפי שאנחנו יכולים מההקדמה, מדובר בכלב מאוד חכם, מאוד ממושמע, כלב מהיר תפיסה שיכול להתאים את עצמו לכל מקום בו נמצא. למרות שלכאורה הוא אמור לגדול בסביבה פתוחה, רחבה, אזי שאנחנו יכולים גם לגדל אותו בבית, והוא יכול גם לשמש אותנו לצורכי שמירה.

מדובר בכלב שמאוד קשור לבעלים שלו, מאוד חברותי ונאמן. אין ספק, כל מי שיבחר לאמץ כלב מגזע זה, ייהנה מחוויה ייחודית ויותר מזה, הוא ייהנה מכלב שקל מאוד לגדל אותו ולא צריך להשקיע בו הרבה משאבים.