כלבים לאימוץ – מהיכן וכיצד לוקחים

כשאנחנו מחליטים לאמץ כלב, בין אם זה בגלל שהבטחנו לילדים שלנו, בין אם זה בגלל שהחלטנו שהגיע הזמן שיהיה לנו כלב בבית מסיבה כזו או אחרת, הרי שעלינו לדעת כיצד אנחנו צריכים לעשות את זה והיכן אנחנו יכולים למצוא כלבים לאימוץ שיתאימו לנו.

היום זה לא מורכב מדי למצוא כלבים לאימוץ. כפי שאנחנו יכולים להניח, יש לא מעט עמותות שמציעות כלבים מסוגים שונים לאימוץ ואף מקיימות ימי אימוץ מרוכזים, יש לא מעט אנשים פרטיים שמציעים גורים אשר נולדו לכלבה שלהם לאימוץ, ואפשר גם למצוא מקורות נוספים, כולל אתרי אינטרנט, עמודים בפייסבוק וגורמים שונים שמתעסקים בנושא. השאלה היא כאמור, כיצד בוחרים את המקום הנכון לאמץ ממנו וכיצד עושים את זה בצורה חכמה .

כיצד בוחרים את המקום ממנו נאמץ כלב

ההמלצה היא תמיד לאמץ כלב מעמותה או ממקום שמחזיק כלבים שנזרקו ומועמדים להמתה, לצערנו. כך אנחנו יכולים להציל אותם. יש לא מעט עמותות שאוספות כלבים שנזרקו, כלבים שנמסרו להם מסיבות כאלה ואחרות, כלבים אבודים, והן רק מחכות שיבואו אנשים לאמץ אותם.

בדרך כלל, מדובר בעמותות שעובדים בהן אנשי מקצוע, וטרינרים ואנשים אחרים שמאוד אוהבים חיות ומשקיעים זמן רב בטיפולים ובגידולם.

כך אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו גם מצילים כלב וגם אנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא קיבל את טיפול מסור לפני שהוא הגיע אלינו. זה אומר בין היתר, שהוא זכה לחיסונים הנדרשים, עבר עיקור או סירוס ובמקרים מסוימים, אפילו עבר תהליך של אילוף או אימון כלבים, על מנת להגיע אלינו מוכן.

כיצד מאמצים כלב בצורה נכונה

זה לא מספיק רק לבחור כלב מעמותה מתאימה, אלא אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכך. כלומר, אנחנו צריכים להיות מוכנים לרעיון שאנחנו עומדים לגדל כלב, לטפל בו, מהיום והלאה.

לכן חשוב שאנחנו נלמד על סוג הכלב, נלמד על הצרכים שלו, נבין למה בדיוק אנחנו אמורים לצפות ממנו, בין אם זה מבחינה חברתית או מבחינות אחרות. כמובן שעלינו להכין את השטח לקראתו ולדאוג שתהיה לו פינה חמה ונעימה בבית, כשהוא יגיע אלינו.